Charlie ei surffaa: Luo upseeri-pelaajahahmo
Upseerioppilaskoulu
Kampanja 2 - USMC 1969 - CeS 5.1
U1. UPSEERIOPPILASKOULUUN?
Upseerioppilaiksi nimitettävät tulevat upseerioppilaskouluun kuudella eri tavalla. Tavat A - C ovat opiskelijoille, joilla ei ole aikaisempaa koulutusta merijalkaväessä. Tavat D - F ovat värvätyille, jotka ovat jo aliupseereja. Voit valita yhden, ja vain yhden tavan:
A. Upseerikandidaattikurssi yliopisto-opiskelijoille
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 14+. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/3 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 1 vuosi.
B. Joukkueenjohtajakurssi yliopisto-opiskelijoille
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 13+. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/3 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 2 vuotta. KOU+1.
C. Laivaston reserviupseerikoulutusyksikkö.
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 11 tai 12. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/4 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat.
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 3 vuotta. KOU=14. Hahmollasi on nyt neljän vuoden sopimus.
D. Värvättyjen valtuutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 14+. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu.
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 1 vuotta.
E. Ansiokkaiden valtuutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 12+. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 3 vuotta. KOU=14.
F. Merijalkaväen värvättyjen valtuutus- ja koulutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 11 tai 12. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 4 vuotta. KOU=14.
Jos hahmosi yrittää upseeriehdokaskouluun ohjelmien A - C kautta ja epäonnistuu, hän saa Traumaa 2d6. Hänen ainoa mahdollisuutensa päästä merijalkaväkeen on värväytyä (siirry värvättyjen hahmonluontiin). Vaihtoehtoisesti hän voi yrittää värväytyä laivastoon ja ryhtyä lääkintämieheksi (siirry lääkintämiesten hahmonluontiin).
U2. UPSEERIOPPILASKOULUN TAPAHTUMAT
Upseerioppilaskoulussa hahmosi joutuu stressaaviin tilanteisiin, joissa hänen johtamispotentiaaliaan tarkastellaan.
Upseerikoulutuksessa linjojen A - C opiskelijat käyttävät upseerin taitolomaketta. Upseeriehdokaskoulun aikana he saavat sinisellä P-kirjaimella merkityt taidot. Lisäksi voit sijoittaa 12 + ÄLY kokemuspistettä peruskoulutuskaudella koulutettaviin (sinisellä P-kirjaimella merkittyihin) taitoihin haluamallasi tavalla.
Värvätyt taas käyttävät jo aiemmin aloittamaansa taitolomaketta. Koska upseeriehdokaskoulutuksessa käsiteltävät asiat ovat pääasiassa heille vanhan kertausta, he saavat vain seuraavat taidot:
Sotilaan taidot
Merijalkaväen ulkopalvelus
Taktiikka: 1 taso
Kommunikointi:
Johtaminen: 1 taso
Lisäksi voit sijoittaa ÄLY kokemuspistettä ylläoleviin ja peruskoulutuskaudella koulutettaviin (sinisellä P-kirjaimella merkittyihin) taitoihin haluamallasi tavalla.
Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.
Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.
Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.
Hahmosi saa Haitan "Kunniakäsitys - Merijalkaväen perinteet". Heitä sen intensiivityys 15d6.
U3. VALMISTUMINEN UPSEERIKSI
Hahmosi on nyt Merijalkaväkisotilas (Marine).
Sotilasarvoksi tulee Vänrikki (O-1 Second lieutenant)
ITS kohoaa +1d6.
Johtajuus nousee +3 aliupseerikoulun käyneillä, muilla +6.
Osta vapaavalintaisia, peruskoulutuskaudella opetettavia (merkitty sinisellä P-kirjaimella) ei-asetaitoja 12 + ÄLY koulutuspisteellä.
Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.
U4. UPSEERIKOULU
Kaikki upseerit käyvät upseerikoulun. Koulutus kestää 26 viikkoa ja siihen kuuluu 1585 tuntia koulutusta, joista 932,5 tuntia (60%) luokkakoulutusta ja 652,5 tuntia (40%) kentällä.
Linjojen A - C opiskelijat saavat punaisella J-kirjaimella merkityt taidot. Lisäksi voit sijoittaa 10 + ÄLY kokemuspistettä punaisella J-kirjaimella merkittyihin taitoihin haluamallasi tavalla.
Värvätyt (linjat D - F) saavat seuraavat taidot:
Asetieto
Konekivääri: 1 Taso
M60: 1 Taso
M2HB: 1 Taso
Pistooli: 1 Taso
Kerta ls pist: 1 Taso
M1911A1: 1 Taso
Kranaatinheittimet: 1 Taso
Kevyet krh: 1 Taso
M19 60 mm: 1 Taso
Keskir krh: 1 Taso
M29A1 81mm: 1 Taso
Epäsuora tuli: 1 Taso
Kiväärit: 1 Taso
M79 : 1 Taso
Kiväärikr. : 1 Taso
Tulenjohto: 1 Taso
Kranaatinh.: 1 Taso
Kevyet krh: 1 Taso
Raskaat krh: 1 Taso
Tykistö: 1 Taso
Kenttätykit: 1 Taso
Laivatykit: 1 Taso
Ilmavoimat: 1 Taso
Pommit: 1 Taso
Raketit: 1 Taso
Räjähteet: 1 Taso
Sotilaan taid: 1 Taso
Merijalkaväen sisäpalvelus: 2 Tasoa
Merijalkaväen ulkopalvelus: 3 Tasoa
Taktiikka: 4 Tasoa
Joukkueen: 6 Tasoa
Komppanian: 2 Tasoa
Radiot: 2 Tasoa
PRC-10: 3 Tasoa
Linnoittaminen: 4 Tasoa
Havainnointi
Aistihavainnointi: 2 Tasoa
Liikunta
Urheilulajit:
Kampp.lajit:
Itsepuolustus: 2 Tasoa
Muut lajit
Hiipiminen: 2 Tasoa
Piiloutumine: 2 Tasoa
Lääkintä
Ensiapu: 1 Taso
Kommunikointi:
Koulutus: 1 Taso
Kuulustelu: 1 Taso
Propaganda: 1 Taso
Johtaminen: 1 taso
Joht.tyyli: 1 Taso
Jos hahmollasi ei vielä ole Johtamistyyliä valitse tai heitä d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit.
Lisäksi värvätty voi sijoittaa ÄLY kokemuspistettä punaisella J ja sinisellä P-kirjaimella merkittyihin taitoihin haluamallasi tavalla.
Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
U5. VALMISTUMINEN UPSEERIKOULUSTA
Sotilasarvo on edelleenkin Vänrikki (O-1 Second lieutenant). Hahmosi oletettavasti ylennetään luutnantiksi puolentoista vuoden kuluttua.
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.
Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.
Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.
U6. LISäKOULUTUSTA
Valmistumisensa jälkeen hahmosi osallistuu kaksi viikkoa kestävään lisäkoulutukseen. Voit lisätä 48 + ÄLY pistettä haluamiisi taitoihin Asetieto -> Epäsuora tuli, Asetieto -> Räjähteet, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, ja Lääkintä-puissa.
Koulutuksen jälkeen palaa Luppoilemaan yksikköön.
Takaisin hahmonluonnin pääsivulle