Charlie ei surffaa: Luo upseeri-pelaajahahmo

Upseerioppilaskoulu

Kampanja 2 - USMC 1969 - CeS 5.1


U1. UPSEERIOPPILASKOULUUN?


Upseerioppilaiksi nimitettävät tulevat upseerioppilaskouluun kuudella eri tavalla. Tavat A - C ovat opiskelijoille, joilla ei ole aikaisempaa koulutusta merijalkaväessä. Tavat D - F ovat värvätyille, jotka ovat jo aliupseereja. Voit valita yhden, ja vain yhden tavan:


A. Upseerikandidaattikurssi yliopisto-opiskelijoille
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 14+. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/3 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 1 vuosi.

B. Joukkueenjohtajakurssi yliopisto-opiskelijoille
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 13+. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/3 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 2 vuotta. KOU+1.

C. Laivaston reserviupseerikoulutusyksikkö.
Vaatimukset: KUN 11+, ÄLY 10+, TAH 10+, KOU 11 tai 12. Ei rikosrekisteriä.
Heitto: (KUN+ÄLY+TAH+KOU)/4 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat.
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 3 vuotta. KOU=14. Hahmollasi on nyt neljän vuoden sopimus.

D. Värvättyjen valtuutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 14+. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu.
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 1 vuotta.

E. Ansiokkaiden valtuutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 12+. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 3 vuotta. KOU=14.

F. Merijalkaväen värvättyjen valtuutus- ja koulutusohjelma
Vaatimukset: Käyty aliupseerikoulu, KOU 11 tai 12. Ei rikosrekisteriä tai rangaistuksia.
Heitto: Kts. Aliupseerikoulu
Vaikutukset: Hahmosi pääsee Upseerien perusopistoon. Lisää ikään 4 vuotta. KOU=14.


Jos hahmosi yrittää upseeriehdokaskouluun ohjelmien A - C kautta ja epäonnistuu, hän saa Traumaa 2d6. Hänen ainoa mahdollisuutensa päästä merijalkaväkeen on värväytyä (siirry värvättyjen hahmonluontiin). Vaihtoehtoisesti hän voi yrittää värväytyä laivastoon ja ryhtyä lääkintämieheksi (siirry lääkintämiesten hahmonluontiin).

U2. UPSEERIOPPILASKOULUN TAPAHTUMAT


Upseerioppilaskoulussa hahmosi joutuu stressaaviin tilanteisiin, joissa hänen johtamispotentiaaliaan tarkastellaan.

Upseerikoulutuksessa linjojen A - C opiskelijat käyttävät upseerin taitolomaketta. Upseeriehdokaskoulun aikana he saavat sinisellä P-kirjaimella merkityt taidot. Lisäksi voit sijoittaa 12 + ÄLY kokemuspistettä peruskoulutuskaudella koulutettaviin (sinisellä P-kirjaimella merkittyihin) taitoihin haluamallasi tavalla.

Värvätyt taas käyttävät jo aiemmin aloittamaansa taitolomaketta. Koska upseeriehdokaskoulutuksessa käsiteltävät asiat ovat pääasiassa heille vanhan kertausta, he saavat vain seuraavat taidot:

 Sotilaan taidot
   Merijalkaväen ulkopalvelus
     Taktiikka: 1 taso
 Kommunikointi: 
   Johtaminen: 1 taso

Lisäksi voit sijoittaa ÄLY kokemuspistettä ylläoleviin ja peruskoulutuskaudella koulutettaviin (sinisellä P-kirjaimella merkittyihin) taitoihin haluamallasi tavalla.

Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.

Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

Hahmosi saa Haitan "Kunniakäsitys - Merijalkaväen perinteet". Heitä sen intensiivityys 15d6.


U3. VALMISTUMINEN UPSEERIKSI


Hahmosi on nyt Merijalkaväkisotilas (Marine).
Sotilasarvoksi tulee Vänrikki (O-1 Second lieutenant)
ITS kohoaa +1d6.
Johtajuus nousee +3 aliupseerikoulun käyneillä, muilla +6.

Osta vapaavalintaisia, peruskoulutuskaudella opetettavia (merkitty sinisellä P-kirjaimella) ei-asetaitoja 12 + ÄLY koulutuspisteellä.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

U4. UPSEERIKOULU


Kaikki upseerit käyvät upseerikoulun. Koulutus kestää 26 viikkoa ja siihen kuuluu 1585 tuntia koulutusta, joista 932,5 tuntia (60%) luokkakoulutusta ja 652,5 tuntia (40%) kentällä.

Linjojen A - C opiskelijat saavat punaisella J-kirjaimella merkityt taidot. Lisäksi voit sijoittaa 10 + ÄLY kokemuspistettä punaisella J-kirjaimella merkittyihin taitoihin haluamallasi tavalla.

Värvätyt (linjat D - F) saavat seuraavat taidot:

 Asetieto
   Konekivääri: 1 Taso
     M60: 1 Taso
     M2HB: 1 Taso
   Pistooli:        1 Taso
     Kerta ls pist: 1 Taso
       M1911A1:     1 Taso
   Kranaatinheittimet: 1 Taso
     Kevyet krh: 1 Taso
       M19   60 mm: 1 Taso
     Keskir krh: 1 Taso
       M29A1  81mm: 1 Taso
   Epäsuora tuli: 1 Taso
     Kiväärit: 1 Taso
       M79 : 1 Taso
       Kiväärikr. : 1 Taso
   Tulenjohto: 1 Taso
     Kranaatinh.: 1 Taso
       Kevyet krh: 1 Taso
       Raskaat krh: 1 Taso
     Tykistö: 1 Taso
       Kenttätykit: 1 Taso
       Laivatykit: 1 Taso
     Ilmavoimat: 1 Taso
       Pommit: 1 Taso
       Raketit: 1 Taso 
   Räjähteet: 1 Taso

 Sotilaan taid: 1 Taso
    Merijalkaväen sisäpalvelus: 2 Tasoa
    Merijalkaväen ulkopalvelus: 3 Tasoa
      Taktiikka: 4 Tasoa
        Joukkueen: 6 Tasoa
        Komppanian: 2 Tasoa
      Radiot: 2 Tasoa
        PRC-10: 3 Tasoa
      Linnoittaminen: 4 Tasoa

 Havainnointi
    Aistihavainnointi: 2 Tasoa

 Liikunta
   Urheilulajit: 
     Kampp.lajit: 
     Itsepuolustus: 2 Tasoa
     Muut lajit
       Hiipiminen: 2 Tasoa
       Piiloutumine: 2 Tasoa

 Lääkintä
   Ensiapu: 1 Taso


 Kommunikointi: 
   Koulutus: 1 Taso 
   Kuulustelu: 1 Taso
   Propaganda: 1 Taso
   Johtaminen: 1 taso
     Joht.tyyli: 1 Taso 
Jos hahmollasi ei vielä ole Johtamistyyliä valitse tai heitä d1000 alla olevasta taulukosta: johtamistyylit. Lisäksi värvätty voi sijoittaa ÄLY kokemuspistettä punaisella J ja sinisellä P-kirjaimella merkittyihin taitoihin haluamallasi tavalla.

Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

U5. VALMISTUMINEN UPSEERIKOULUSTA


Sotilasarvo on edelleenkin Vänrikki (O-1 Second lieutenant). Hahmosi oletettavasti ylennetään luutnantiksi puolentoista vuoden kuluttua.

Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.

Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin... Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

U6. LISäKOULUTUSTA


Valmistumisensa jälkeen hahmosi osallistuu kaksi viikkoa kestävään lisäkoulutukseen. Voit lisätä 48 + ÄLY pistettä haluamiisi taitoihin Asetieto -> Epäsuora tuli, Asetieto -> Räjähteet, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, ja Lääkintä-puissa.

Koulutuksen jälkeen palaa Luppoilemaan yksikköön.

Takaisin hahmonluonnin pääsivulle