Charlie ei surffaa: Luo värvätty pelaajahahmo

Luo värvätty pelaajahahmo

Kampanja 2 - USMC 1969 - CeS 5.1



V1. HAHMOLOMAKE


Käytä värvättyjen hahmolomaketta.

V2. PERUSKOULUTUSJAKSON TAPAHTUMAT


Kymmenen viikkoa kestävällä peruskoulutusjaksolla hahmosi ei ole mies eikä varsinkaan merijalkaväkisotilas, vaan mato (maggot). Peruskoulutusjaksolla juostaan ja kuntoillaan kovasti, ja opitaan merijalkaväkisotilaan perustaidot kuten sulkeiset, M-14 -kiväärin hoito ja sillä ampuminen. Hahmosi saa taidot jotka on merkitty sinisellä P-kirjaimella hahmolomakkeeseen.

Lisäksi voit sijoittaa 12 + ÄLY kokemuspistettä peruskoulutuskaudella koulutettaviin (sinisellä P-kirjaimella merkittyihin) taitoihin haluamallasi tavalla.

Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.

Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

Hahmosi saa Haitan "Kunniakäsitys - Merijalkaväen perinteet". Heitä sen intensiivityys 3x(5d6).

Kiirastuli

Kiirastuli on 54 tunnin mittainen testi, marssi ja joukkuekilpailu (valamarssin tapainen).

Heitto: d100 alle (100-(5xTAH)): TAH nousee yhdellä
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): KUN nousee yhdellä
Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

Lisäksi osta 22 + ÄLY koulutuspisteellä taitoja seuraavista puista: Sotilaan taidot, Havainnointi, Liikunta, Lääkintä - Ensiapu.

Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

Valmistuminen merijalkaväkisotilaaksi:

Hahmosi ei enää ole mato vaan Merijalkaväkisotilas (Marine).
Sotilasarvoksi tulee sotamies (E-1 private).

Osta vapaavalintaisia, peruskoulutuskaudella opetettavia (merkitty sinisellä P-kirjaimella) ei-asetaitoja 12 + ÄLY koulutuspisteellä

Heitä Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos yksi onnistuminen, listää Traumaa 1 piste. Jos 2 tai enemmän onnistumisia, heitä hahmollesi lievä taisteluväsymysreaktio oheisella taulukolla.


V3. KOULUTUS JALKAVÄKIKOULUTUSRYKMENTISSÄ


Seuraavaksi hahmosi siirretään jalkaväkikoulutusrykmenttiin Camp Pendletoniin, Kaliforniaan, jossa hän oppii käyttämään kaikkia jalkaväkiaseita, ja kuntoilee lisää. Lisäksi hän valikoituu saamaan erikoiskoulutusta. Koulutus jalkaväkikoulutusrykmentissä kestää neljä viikkoa ympäri vuorokauden. Jokaiselta vuorokaudelta saa palkkaa 3,79 dollaria.

Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): KUN nousee yhdellä

Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

Jalkaväkikoulutusrykmentissä kaikki saavat koulutuksen kaikkiin merijalkaväen käytössä oleviin aseisiin. Saatu koulutus on merkitty hahmolomakkeeseen punaisin J-kirjaimin.

Tässä vaiheessa sinun tulee valita hahmosi erikoiskoulutus: kiväärimies, konekiväärimies, krenatööri, radisti, panssarintorjuntamies, kranaatinheitinmies. Tavallisessa merijalkaväkiryhmässä on 13 miestä, joista kolme on automaattikiväärimiestä ja loput kiväärimiehiä. Kaikki muut erikoiskoulutetut ovat komppaniatasolla eri joukkueissa tai ryhmissä.

Hahmosi saa taidot jotka merkitty punaisella J-kirjaimella hahmolomakkeeseen. Lisäksi voit sijoittaa 25 + ÄLY pistettä haluamallasi tavalla. Suositellut käyttökohteet riippuvat erikoiskoulutuksesta ja ovat:

Kiväärimies: M-14, Epäsuora tuli -> kiväärit -> kiväärikranaatit - M76 kiväärikranaatti
Automaattikiväärimies: rynnäkkökivääri, M-14E1
Konekiväärimies: M-60
Krenatööri: M-79, epäsuora tuli -> kranaattikivääri
Radisti: Radiolaitteet -> PRC-10, Epäsuora tuli -> tulenjohto
Panssarintorjuntamies: Sinko, kevyet singot, M-20 Bazooka ja/tai M72LAW
Kranaatinheitinmies: Kranaatinheittimet, Kevyet krh, M19 60mm krh, Keskiraskaat krh, M29 81mm krh

Jos sinulta jää yli kokemuspisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

Valmistuminen erikoiskoulutetuksi merijalkaväkisotilaaksi:

Sotilasarvoksi tulee sotamies (E-2 private first class, PFC).
Heitä Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos yksi onnistuminen, listää Traumaa 1 piste. Jos 2 tai enemmän onnistumisia, heitä hahmollesi lievä taisteluväsymysreaktio oheisella taulukolla.

V4. ALIUPSEERIKOULUUN?


Selvitä, siirtyykö hahmosi aliupseerikouluun.

Mahdollisuus = (ÄLY + KOU + (korkein ominaisuuksista TAH tai VET tai MUI))/2 + etnisestä taustasta, Eduista tai tai Haitoista johtuvat muuttujat

Jos siirtyy niin jatka hahmonkehitystä kohdasta Aliupseerikoulu, muutoin palaa Luppoilemaan yksikköön.

Takaisin amerikkalaisen hahmonluonnin pääsivulle