Charlie ei surffaa: Luo värvätty pelaajahahmo

Aliupseerikoulu

Kampanja 2 - USMC 1969 - Ces 5.1


A1. ALIUPSEERIKOULUN TAPAHTUMAT


Aliupseerikoulu kestää 37 päivää ja siihen kuuluu 512 tuntia koulutusta, joista 240 maastossa.

Trauma lisääntyy 1d6.

Koulutus riippuu hahmon erikoiskoulutuksesta, seuraavan mukaisesti:

A2. KIVÄÄRIMIEHET, AUTOMAATTIKIVÄÄRIMIEHET, KRENATÖÖRIT JA RADISTIT


Kiväärimies, automaattikiväärimies, krenatööri tai radisti saavat seuraavat taidot:

  Asetieto:
    Tulenjohto: 1 taso
      Kranaatinheittimet: 2 tasoa
      Tykistö: 2 tasoa

  Sotilaan taidot: 2 tasoa
    Merijalkaväen ulkopalvelus: 
      Taktiikka:  1 taso
      Erätaidot:
        Suunnistaminen: 1 taso 
      Radiot: 1 taso 
        PRC-10: 1 taso
  Havainnointi: 1 taso 
  Kommunikointi:
    Koulutus: 1 taso
    Johtaminen: 2 tasoa
      Johtamistyyli: 2 tasoa
        Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit. Lisäksi 77 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

A3. KONEKIVÄÄRIMIEHET:


Konekiväärimiehet saavat seuraavat taidot:


  Asetieto:
    Tulenjohto: 1 taso
      Kranaatinheittimet: 2 tasoa
      Tykistö: 2 tasoa
    Kivääri
      Konekivääri: 2 tasoa
        M60:       2 tasoa 
        M2HB:      2 tasoa 
  Sotilaan taidot: 2 tasoa
    Merijalkaväen ulkopalvelus: 
      Taktiikka:  1 taso
      Radiot: 1 taso 
        PRC-10: 1 taso
  Havainnointi: 1 taso 
  Kommunikointi:
    Koulutus: 1 taso
    Johtaminen: 2 tasoa
      Johtamistyyli: 2 tasoa
        Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit. Lisäksi 62 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

A4. PANSSARINTORJUNTAMIEHET:


Panssarintorjuntamiehet saavat seuraavat taidot:

  Asetieto:
    Tulenjohto: 1 taso
      Kranaatinheittimet: 2 tasoa
      Tykistö: 2 tasoa
    Singot
      Kevyet singot: 2 tasoa
        M20:         2 tasoa 
        M72:         2 tasoa
      Raskaat singot: 1 taso
        57mm sinko  : 2 tasoa 
  Sotilaan taidot: 2 tasoa
    Merijalkaväen ulkopalvelus: 
      Taktiikka:  1 taso
      Radiot: 1 taso 
        PRC-10: 1 taso
  Havainnointi: 1 taso 
  Kommunikointi:
    Koulutus: 1 taso
    Johtaminen: 2 tasoa
      Johtamistyyli: 2 tasoa
        Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit. Lisäksi 59 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

A5. KRANAATINHEITINMIEHET


Kranaatinheitinmiehet saavat seuraavat taidot:


  Asetieto:
    Tulenjohto: 3 tasoa
      Kranaatinheittimet: 3 tasoa
        Kevyet krh   : 2 tasoa
        Keskiraskaat krh  2 1 taso
      Tykistö: 2 tasoa
    Kranaatinheittimet:
      Kevyet krh   : 2 tasoa
        M19 60mm   : 2 tasoa 
      Keskiraskaat krh  : 1 taso
        M29A1 81mm : 2 tasoa 
  Sotilaan taidot: 2 tasoa
    Merijalkaväen ulkopalvelus: 
      Taktiikka:  1 taso
      Radiot: 1 taso 
        PRC-10: 1 taso
  Havainnointi: 1 taso 
  Kommunikointi:
    Koulutus: 1 taso
    Johtaminen: 2 tasoa
      Johtamistyyli: 2 tasoa
        Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit. Lisäksi 31 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".

A6. VALMISTUMINEN ALIUPSEERIKOULUSTA


Sotilasarvoksi tulee korpraali (E-4 corporal).
ITS nousee 1d6.
Johtajuus nousee 3.

Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.

Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.

Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.

A7. UPSEERIOPPILASKOULUUN?


Joka vuosi muutama erityisen kyvykäs aliupseeri käsketään upseerioppilaskouluun. Tällaisen aliupseerin KOU on oltava 11 tai enemmän ja JT 17 tai enemmän.

Mahdollisuus = (Taktiikka + Johtaminen + ÄLY + KOU + (korkein ominaisuuksista TAH tai VET tai MUI))/10 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat

Jos siirtyy niin jatka hahmonkehitystä kohdasta Upseerioppilaskoulu, muutoin palaa Luppoilemaan yksikköön.

Takaisin hahmonluonnin pääsivulle