Charlie ei surffaa: Luo värvätty pelaajahahmo
Aliupseerikoulu
Kampanja 2 - USMC 1969 - Ces 5.1
A1. ALIUPSEERIKOULUN TAPAHTUMAT
Aliupseerikoulu kestää 37 päivää ja siihen kuuluu 512 tuntia koulutusta, joista 240 maastossa.
Trauma lisääntyy 1d6.
Koulutus riippuu hahmon erikoiskoulutuksesta, seuraavan mukaisesti:
A2. KIVÄÄRIMIEHET, AUTOMAATTIKIVÄÄRIMIEHET, KRENATÖÖRIT JA RADISTIT
Kiväärimies, automaattikiväärimies, krenatööri tai radisti saavat seuraavat taidot:
Asetieto:
Tulenjohto: 1 taso
Kranaatinheittimet: 2 tasoa
Tykistö: 2 tasoa
Sotilaan taidot: 2 tasoa
Merijalkaväen ulkopalvelus:
Taktiikka: 1 taso
Erätaidot:
Suunnistaminen: 1 taso
Radiot: 1 taso
PRC-10: 1 taso
Havainnointi: 1 taso
Kommunikointi:
Koulutus: 1 taso
Johtaminen: 2 tasoa
Johtamistyyli: 2 tasoa
Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit.
Lisäksi 77 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
A3. KONEKIVÄÄRIMIEHET:
Konekiväärimiehet saavat seuraavat taidot:
Asetieto:
Tulenjohto: 1 taso
Kranaatinheittimet: 2 tasoa
Tykistö: 2 tasoa
Kivääri
Konekivääri: 2 tasoa
M60: 2 tasoa
M2HB: 2 tasoa
Sotilaan taidot: 2 tasoa
Merijalkaväen ulkopalvelus:
Taktiikka: 1 taso
Radiot: 1 taso
PRC-10: 1 taso
Havainnointi: 1 taso
Kommunikointi:
Koulutus: 1 taso
Johtaminen: 2 tasoa
Johtamistyyli: 2 tasoa
Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit.
Lisäksi 62 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
A4. PANSSARINTORJUNTAMIEHET:
Panssarintorjuntamiehet saavat seuraavat taidot:
Asetieto:
Tulenjohto: 1 taso
Kranaatinheittimet: 2 tasoa
Tykistö: 2 tasoa
Singot
Kevyet singot: 2 tasoa
M20: 2 tasoa
M72: 2 tasoa
Raskaat singot: 1 taso
57mm sinko : 2 tasoa
Sotilaan taidot: 2 tasoa
Merijalkaväen ulkopalvelus:
Taktiikka: 1 taso
Radiot: 1 taso
PRC-10: 1 taso
Havainnointi: 1 taso
Kommunikointi:
Koulutus: 1 taso
Johtaminen: 2 tasoa
Johtamistyyli: 2 tasoa
Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit.
Lisäksi 59 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
A5. KRANAATINHEITINMIEHET
Kranaatinheitinmiehet saavat seuraavat taidot:
Asetieto:
Tulenjohto: 3 tasoa
Kranaatinheittimet: 3 tasoa
Kevyet krh : 2 tasoa
Keskiraskaat krh 2 1 taso
Tykistö: 2 tasoa
Kranaatinheittimet:
Kevyet krh : 2 tasoa
M19 60mm : 2 tasoa
Keskiraskaat krh : 1 taso
M29A1 81mm : 2 tasoa
Sotilaan taidot: 2 tasoa
Merijalkaväen ulkopalvelus:
Taktiikka: 1 taso
Radiot: 1 taso
PRC-10: 1 taso
Havainnointi: 1 taso
Kommunikointi:
Koulutus: 1 taso
Johtaminen: 2 tasoa
Johtamistyyli: 2 tasoa
Valitse tai heitä johtamistyyli d1000 alla olevasta taulukosta:
johtamistyylit.
Lisäksi 31 + ÄLY pistettä vapaavalintaisesti Asetieto, Sotilaan taidot, Havainnointi, Kommunikointi, Liikunta ja/tai Lääkintä-puihin. Jos sinulta jää yli pisteitä, kirjaa puolet niistä kohtaan "Kertyneet kokemuspist".
A6. VALMISTUMINEN ALIUPSEERIKOULUSTA
Sotilasarvoksi tulee korpraali (E-4 corporal).
ITS nousee 1d6.
Johtajuus nousee 3.
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Jos onnistuu ja KUN on 11 tai alle, KUN nousee 1d6. Jos onnistuu ja KUN on 12 tai yli, KUN nousee yhdellä.
Jos Raami on jotain muuta kuin Urheilullinen 21 niin...
Heitto: d100 alle (100-(5xKUN)): Raami siirtyy 1d3 kohti Urheilullista.
Traumaheitto: Trauma/10 pyöristettynä verran d10 noppia, kohdeluku 6. Jos vähemmän kuin kaksi onnistumista, lisää Traumaa 1d6.
A7. UPSEERIOPPILASKOULUUN?
Joka vuosi muutama erityisen kyvykäs aliupseeri käsketään upseerioppilaskouluun. Tällaisen aliupseerin KOU on oltava 11 tai enemmän ja JT 17 tai enemmän.
Mahdollisuus = (Taktiikka + Johtaminen + ÄLY + KOU + (korkein ominaisuuksista TAH tai VET tai MUI))/10 + etnisestä taustasta, Eduista tai Haitoista johtuvat muuttujat
Jos siirtyy niin jatka hahmonkehitystä kohdasta Upseerioppilaskoulu, muutoin palaa Luppoilemaan yksikköön.
Takaisin hahmonluonnin pääsivulle